Przeskocz do treści

Jak branża motoryzacyjna poradziła sobie z ostatnim kryzysem?

Jak branża motoryzacyjna poradziła sobie z ostatnim kryzysem? Oczywiście przede wszystkim ciekawym rozwiązaniem było podjęcie odpowiednich kroków w celu nie tyle ograniczenia produkcji co znalezienia nowych rynków zbytu, jakie w tamtym okresie pojawiły się w wielu orientalnych oraz niedocenianych dotychczas kierunkach. Bliski wschód był miejscem gdzie pierwsi pojawili się producenci samochodów luksusowych oraz sportowych, choć działali tam już od dłuższego czasu to jednak nikt nie zakładał iż w momencie marazmu na rynkach światowych wyniki sprzedaży poszybują tak wysoko. Chiny oraz Indie a nawet Rosja stały się kolejnymi państwami gdzie wbrew ogólnej sytuacji gospodarczej panującej w większości krajów sprzedaż samochodów także utrzymała się na wysokim do tego poziomie dlatego skierowanie się tam co zresztą najpierw zrobiło Porsche było dobrym posunięciem. Jednocześnie to właśnie azjatyccy inwestorzy zdecydowali się na przejęcie i dofinansowanie wielu koncernów oraz marek motoryzacyjnych z czego dzisiaj czerpią odpowiednie korzyści.